Automatická odměna za vyplnění dotazníku? S relatoo ano.

Martin Prorok
29.5.2024

Zajímá vás, jak automatizovat odeslání například kódu voucheru pro nákup ve fanshopu jako poděkování fanouškům za vyplnění dotazníku? A jak jim zároveň připomenout, že jej naopak ještě nevyplnili? V tomto článku se ponoříme trochu do hloubky strategie systematického získávání zpětné vazby od fanoušků s využitím CRM+ systému relatoo. 

Pro sportovní kluby je klíčové budovat si pevné vztahy se svými fanoušky. Získávání a zohledňování jejich zpětné vazby je nezbytné pro pochopení jejich potřeb a preferencí, zlepšování služeb a produktů a celkové posílení věrnosti fanoušků klubové značce a hodnotám, které představuje.

Představte si, že jste markeťákem ve sportovním klubu, který by rád znal zpětnou vazbu fanoušků na zásadní změnu svojí nové vizuální identity, protože má nové logo nebo nové barvy. Což znamená postavit a otestovat online dotazník, rozeslat jej aktivním fanouškům a doufat, že jej vyplní co nejvíc respondentů. Někdo odpoví, někdo ne, a třeba bude ještě víc těch, komu se nový vizuál nelíbí už jen proto, že postěžovat si je snadnější než něco pochválit. Výsledek dotazníkového šetření pak bude nepřesný a tedy nerelevantní. Jaké je řešení?

Se systémem relatoo máte možnost tuto akci sestavit tak, že po přijetí odpovědi respondenta automaticky odešle např. voucher do fanshopu jako poděkování. Navíc počká předem určenou dobu, třeba 5 dnů, a všem fanouškům, kteří svoji možnost dotazník vyplnit do daného termínu nevyužili, zdvořile připomene, že by tím přišli o svoji odměnu. A po dodatečném vyplnění odměnu dopošle.

Získáte tak mnohem více relevantních odpovědí, které navíc můžete využít při následné marketingové komunikaci. Pro lepší přehlednost následuje seznam kroků, které stačí realizovat v systému relatoo:

Krok 1: Definujte cíle dotazníkového šetření a vytvořte dotazník přímo v systému relatoo

Prvním krokem je definovat cíl kampaně, tedy čeho potřebujete dotazníkovým šetřením dosáhnout. Chcete zjistit spokojenost fanoušků se zápasem? Nebo získat zpětnou vazbu na merchandising? Nebo se dozvědět více o preferencích pravidelného informování o záležitostech klubu? Jasně definovaný cíl vám pomůže srozumitelně formulovat relevantní otázky a strukturovat dotazník tak, abyste získali požadované informace.

Tipy pro tvorbu dotazníku:

  • Samotný dotazník vytvořte krátký a jasný, lidé jsou ochotnější vyplnit kratší dotazníky. Doporučeno je 5, maximálně 10 klíčových otázek.
  • Používejte různé typy otázek: Kombinujte otázky s otevřenou odpovědí, vícenásobného výběru a hodnocením na stupnici.
  • Definujte atraktivní odměnu za odeslání odpovědí a ověřte si, zda je opravdu atraktivní.

Krok 2: Definujte segment databáze fanoušků pro relevantní oslovení

Další důležitý krok je segmentace databáze fanoušků. To vám umožní poslat dotazník na relevantní skupinu fanoušků, která s největší pravděpodobností zareaguje a poskytne užitečnou zpětnou vazbu. V případě napojení ticketingového systému může být parametrem segmentace např. historie nákupů vstupenek nebo permanentek nebo nákupů na vašem fanshopu.

Tipy pro segmentaci databáze:

  • Využijte kreativně dostupné parametry pro segmentaci.
  • Zohledněte při segmentaci historii aktivit fanoušků v systému.
  • Sledujte jejich online aktivity v reálném čase. Nespoléhejte se na staré seznamy e-mailů, ale získávejte čerstvá data průběžně. Vaše databáze bude v každém okamžiku aktuální.

Krok 3: Sestavte si automatický scénář kampaně

V systému relatoo si pomocí intuitivního grafického rozhraní sestavte automatický scénář celé marketingové akce, kde bude definovány tyto vstupy:

  • okamžik spuštění (trigger),
  • výběr segmentu adresátů,
  • rozhodovací podmínka, zda respondent odpověděl nebo ne,
  • automatické odeslání poděkování a odměny v případě, že odpověděl,
  • vyčkání požadovaný počet dnů,
  • automatické odeslání připomínky pro vyplnění v případě, že neodeslal odpovědi,
  • automatické poděkování za vyplnění na výzvu.

Personalizujte svá sdělení a oslovte fanoušky jménem. Zdůrazněte, že jejich zpětná vazba je pro vás důležitá.

Vyhodnocené pomocí umělé inteligence

Díky podrobným reportům se statistikami kampaně i samotného dotazníku můžete např. optimalizovat služby, nabídku produktů v fanshopu a celkově posílit spokojenost fanoušků. V systému relatoo jsme implementovali nástroj umělé inteligence (AI), který vám pomůže jak při sestavování podmínek pro segmentaci databáze návštěvníků, tak při vyhodnocení otevřených odpovědí, které při velkém množství respondentů a při snaze o ruční přepočet bývá velmi komplikované.  

Automatizace. To je přesně důvod, proč byl stvořen systém relatoo

Automatické zaslání odměny za vyplnění dotazníku byl jen příklad. Nebojte se vymýšlet kreativní kampaně, které vám budou šetřit čas a náklady a díky přesnému cílení vám přinesou relevantní výsledky. Pokud vás zajímají podrobnosti k CRM+ systému relatoo, vyplňte tento krátký formulář a my se vám ozveme. Náš tým je vám k dispozici.